::: Hipertext :::


Hipertext: com la paraula diu, text gran, són les pàgines que utilitzem a Internet, on a mig del text hi ha enllaços que van a altres textos, pots seguir l’enllaç que va a un altre pàgina o seguir el text.

Altres definicions d'Hipertext:

1. Un model teòric: una proposta d'organitzar la informació perquè es pugui llegir seguint relacions associatives i no només seqüencials.
2. Una abstracció: defineix una manera ideal en la qual tota la cultura escrita produïda per la humanitat podria estar a l'abast dels usuaris en un univers telemàtic, el ciberespai.
3. Una classe de programes informàtics: els que serveixen per a crear documents digitals susceptibles de ser llegits per la via de les relacions associatives.
4. Els documents digitals resultants.

Literatura Hipertextual
Els hipertextos poden ser electrònics o bé en paper. S'utilitza el terme "computer hypertext" per diferenciar els electrònics dels de paper.

Penso que l'hipertext pot ampliar el nostre discurs amb les fonts d’informació, és a dir, és un bon mètode per a apliar la informació que volem donar, però pot generar problemes perquè mai tenim la tranquil·litat de tenir tota la informació.

::: Internet Canvia La Manera De Llegir… i De Pensar? :::


Internet és un canal d'informació. Cada vegada és superior el temps emprat en navegar. La Xarxa filtra gran part del nostre accés a la realitat. Quina serà la influència d'internet en el cervell humà? Per a uns, podria disminuir la capacitat de llegir i pensar en profunditat. Per a altres, la tecnologia es combinarà en un futur proper amb el cervell per augmentar exponencialment la capacitat intel•lectual.
Nicholas G. Carr, expert en les TIC, assegura que abans es submergia en un llibre i era capaç de llegir-se pàgines i pàgines, però ara només aguanta uns paràgrafs. Es desconcentra, s'inquieta i busca altra cosa que fer.
El que queda per veure és si aquesta influència serà negativa, com vaticina Carr, o si serà el primer pas per integrar la tecnologia en el cos humà i ampliar les capacitats del cervell.

Segons JohnMcEneaney, oposar cervell i tecnologia és un enfocament erroni.

Un informe pioner sobre hàbits de cerca d'informació a Internet, dirigit per experts de la University College de Londres (UCL), indica que podríem trobar-nos en mig d'un gran canvi de la capacitat humana per llegir i pensar.
La gent en accés a diaris i llibres electrònics només "feien ullades".
Aquesta alteració de les maneres de buscar informació i de llegir no només afectaria als més joves, sinó a individus de totes les edats.

Carr insisteix que el problema és que a l'impedir la lectura profunda s'impedeix el pensament profund.

En definitiva, científics com Kurzweil destaquen el potencial d'Internet com a eina de coneixement.

Personalment penso que internet és una gran eina de futur ja que ha evolucionat molt i segueix fent-ho, el problema som nosaltres que no sabem aprofitar aquesta eina adequadament, pensem que com ja ho tenim tot al món de la xarxa ja no fa falta tenir tanta memòria ja que amb un sol clic ho podem tornar a mirar, i això provoca que vulguem coses concretes i no paràgrafs i paràgrafs de lletres.
Crec que tenim que aprendre a utilitzar la tecnologia i fer un petit equilibri entre intrernet, i nosaltres.

::: El Millor Anunci :::



És un anunci que ja havia vist per televisió però fa uns dies el vam tornar a veure a classe i encara que aquesta entrada no conti per a cap assignatura, vull fer veure que els nens fan el que veuen i la primera cosa que veuen a l’escola som nosaltres, així que tenim que seer igual de responsables o més que els pares.
Un peto classe!

::: Debats :::

Hem treballat l’exposició oral en el debat, on hem vist un vídeo d’un concurs de debats entre diverses universitats, de Lleida i d’Alacant.

Link per més informació sobre la Lliga de Debats.





On els que parlaven eren ja especialistes i gràcies a això ens han donat idees per a fer una bona exposició.
- Primer es fa una presentació d’argumentacions amb un registre formal, amb molts exemples i un suport com poden ser fitxes.
- En segon lloc es debaten els arguments dels altres, cada cop surt una persona diferent dels equips, mentre els demés de l’altre equip poden anar fent preguntes.
- En tercer lloc fan referències a l’altre equip, fan un petit reforçament als arguments.
- I en últim lloc hi són les conclusions i les connexions am el públic.

::: Expressions Que Es Poden Considerar "Tòpics" :::


· Tòpic 1: Una imatge val més que mil paraules
Sempre s’ha dit aquesta frase ja que en una imatge es poden representar coses que en paraules no som capaços d’expressar. Però la confusió que provoca és que no tot el que veiem és així, és a dir, que moltes vegades veiem una imatge i nosaltres som els qui li posem el significat, això no vol dir que digui això de veritat.


· Tòpic 2: Davant de la televisió, el receptor és passiu
Sempre s’ha dit que el telespectador és passiu ja que hi és al sofà veient la televisió tranquil però no es cert de vegades ja que si és un canal de música per exemple puc estar ballant o cantant, o també puc estar fent altres cosses mentre veig la televisió.


· Tòpic 3: La violència vista a la televisió o al cinema, genera violència
Té part de raó ja que si veient la televisió o al cinema hi ha una persona amb una ment molt receptiva ( o no està molt bé psicològicament) pot agafar aquesta violència i passar-la de la pantalla a la vida real. Però no és certa ja que pel general tothom sap que aquestes pel·lícules són de ciència ficció o simplement es una violència televisiva.


· Tòpic 4: La televisió és un mitjà generador de "modes"
Penso que si ja que si totes les cadenes de televisió es vesteixen d’una determinada manera fa que els demés també vulguin vestir així per a assemblar-se als nois o noies de la televisió. Però en part també no es veritat perquè si una persona té roba a casa i li agrada molt com vesteix no té perquè fixar-se en els de la tele, més bé es comprarà roba que hi hagi a la tenda que li agradi.



· Tòpic 5: La televisió és una finestra oberta a la realitat
Sempre intenten mostrar-nos la realitat i l’actualitat del món per la tele, en concret les notícies o els diversos programes que hi han, però en realitat només veiem el que ells volen que veiem.

::: Descripció :::


He fet aquesta fotografia perquè hem sembla que és on més s’expressa la seva personalitat amb aquest fons colorit, aquesta posició del cos i el somriure tan peculiar que té un somriure que contagia a tothom que hi és al seu costat.
És una noia que com la seva foto mostra amb el seu colorit de fons, és molt alegre i divertida, pensant i preocupant-se sempre per els demés. Però he post el fons negre a la foto ja que és molt treballadora i quan hi ha treball es posa a la feina. També he volgut representar que és una persona que lo agrada molt el teatre i el cant, i encara que el seu somni de fer un musical s’ha fet realitat la seva major alegria seria viure i dedicar-se a això. I això ho he volgut mostrar amb la posició del cos i dels braços.
I per acabar dir que és la FELICITAT en persona, que una de les seves virtuts és la facilitat que té per riure ella i fer riure als demès, per això surt rient a la fotografia.

Fotografia feta a classe per la Imma avanç de començar a explicar la meva descripció.



::: Mapa Conceptual :::


Després de fer la prova d’un altre mapa conceptual a classe sobre Internet, ens vam posar per parelles a classe i vam començar a treballar per fer un alta mapa conceptual amb el programa CMaptools.
Primer vam decidir el tema entre les dues i després vam començar a fer-ho a classe, començant per el tema de Dansa que el vam posar en mig i després per els estils de ball, seguit de la seva roba, calçat, i elements.
Al posar els estils vam fer els rectangles de fora amb les opcions de forma, vam retocar les línies i la lletra.
Respecte a les fletxes després de fer-les vam canviar el color de cada una ja que seguíem un llegenda que surt a sota i vam tenir 2 inconvenients. 1r. No sabíem com fer les fletxes sense cap paraula dintre i al final ho vam aconseguir arrastrant els ???? sota del títol i el 2n. Ha sigut que només surten el final de les fletxes de la meitat del mapa a dalt, i encara no sabem perquè?
Respecte al demés és un programa molt senzill d’utilitzar i es pot fer un bon ús ja que en la vida de l’estudiant sempre tenim que fer esquemes i mapes conceptuals per a estudiar.